W promocji sprzedawanych towarów bardzo ważne jest opakowanie i jego indywidualna kreacja. Dobrym sposobem na wzmocnienie eleganckiego opakowania i zaznaczenie marki jest tłoczenie reklamowe. Stosuje się je na różnych materiałach, chociaż zazwyczaj możemy zobaczyć je na tworzywach sztucznych, skórze czy grubszej tekturze. Tłoczenie polega na odciśnięciu konkretnego deseniu, na przykład logo marki, daty wyprodukowania czy nazwy produktu, w taki sposób, aby wzór był elegancko uwypuklony na materiale.
Jakie są zalety i rodzaje wytłoczonych opakowań?
Firmy, które zajmują się tłoczeniem opakowań oferują, za sprawą swoich usług, wiele pozytywnych efektów w kampanii reklamowej. Klienci otrzymują profesjonalny, najwyższej jakości produkt, a przy tym nie ma konieczności ponoszenia dużych kosztów. Realizacja jest na ogół bardzo szybka, natomiast wybór konkretnego deseniu jest właściwie dowolny i zależy od profilu przedsiębiorstwa. Klienci mogą wybierać spośród wielu rodzajów wytłoczeń- między innymi są to tłoczenia wypukłe lub wklęsłe. Również barwę możemy poprawić za sprawą specjalnej folii hot stampingowej. Jest bardzo pomocnym udogodnieniem, dzięki czemu wytłoczony wzór jest trwalszy, a z biegiem czasu nie blaknie.
Gdzie wykorzystujemy tłoczenia opakowaniowe?
Zazwyczaj tłoczenia, jako formę poprawy estetyki wykorzystujemy w reklamie, szeroko rozumianej spedycji oraz we wszystkich działalnościach, gdzie duży nacisk kładzie się na atrakcyjny wygląd sprzedawanych produktów. Przeważnie tłoczenia reklamowe wykonuje się na opakowaniach z plastiku czy tektury, ale również na innych gadżetach związanych z reklamą – ekspozytorach sklepowych czy podajnikach pomocnych na targach. Częste są widoczne też na skórzanych elementach biznesowych, takich jak portfele czy notesy.