Menu Zamknij

Jak uzyskać efekt opakowania 3D?

pytajnik

Opakowanie gra bardzo ważną rolę w sprzedaży produktu. Kupujemy oczami – jeśli nie znamy danych marek, znajdujących się na sklepowej półce, zapewne wybierzemy ten produkt, którego opakowanie wzbudzi w nas największe zaufanie. Na opakowaniu znajdziemy nazwę i producenta danej rzeczy, jej datę ważności, skład i wiele innych informacji, ważnych dla konsumenta. Część producentów decyduje się nawet na przygotowanie opakowań 3D. Czym one są?

Czym jest opakowanie 3D?

Efekt 3D na opakowaniu uzyskuje się dzięki technologii tłoczenia reklamowego. Jak sama nazwa wskazuje, na opakowaniu tworzony jest lekko wypukły lub lekko wklęsły wzór. Może to być ozdobny detal, ale też logo lub nazwa firmy. Tłoczenie reklamowe wykonuje się na specjalnych maszynach tłoczących, do których przygotowuje się matrycę z danym wzorem (matryca najczęściej zrobiona jest z łatwego w obróbce mosiądzu). Nie na każdym opakowaniu da się wykonać tłoczenie – to zależy, z czego jest ono wykonane. Efekt 3D da się uzyskać na niektórych tworzywach sztucznych oraz np. skórzanych okładkach. Aby tłoczenie sprawiło jeszcze większe wrażenie trójwymiarowości, czasami dodatkowo pokrywa się je folią hot stampingową.

Zalety tłoczenia reklamowego

Dlaczego w zasadzie produkuje się opakowania 3D? Jak już zostało wspomniane na początku – dla sprzedawców bardzo ważne jest, by produkt wyróżniał się wśród innych na sklepowej półce. Tłoczenie daje ciekawy efekt, a jednocześnie jest stosunkowo niedrogie i zajmuje niewiele czasu. Logo 3D na opakowaniu sprawia, że dany produkt wydaje się bardziej dopracowany i ekskluzywny niż przy zwykłym nadrukowaniu grafik. Tłoczenia są eleganckie, nienachalne i bezpretensjonalne, jednak doskonale „reklamują” produkt.