Przedmioty wykonane z tworzyw sztucznych obecnie towarzyszą nam w praktycznie każdej dziedzinie życia. Są obecne zarówno w domu, na zakupach, jak i w szkole czy w pracy.
Śmiało można uznać tworzywa sztuczne jako najbardziej powszechnie stosowany materiał w przemyśle. Nie inaczej jest w branży zajmującej się produkcją opakowań. To właśnie w tej gałęzi plastik jest wykorzystywany na szeroką skalę. Oprócz jego licznych zalet, coraz częściej docenia się jego walor reklamowy z wykorzystaniem technologii tłoczeń. Na czym zatem polega tłoczenie w plastiku i jak ta metoda wykorzystywana jest w branży reklamowej? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.
Tłoczenie opakowań plastikowych – opis technologii
Tłoczenie to metoda obróbki danego materiału. Przy pomocy tej technologii można oznaczać lub ozdabiać wybrane elementy czy przedmioty. Cały proces tłoczenia przebiega etapowo. Na początku należy stworzyć projekt graficzny wzoru, który ma zostać wytłoczony. Na jego podstawie powstaje specjalna matryca. Powinna ona być odpowiednio wytrzymała i solidna. Do produkcji matryc najlepiej zastosować mosiądz, gdyż jest on trwały i jednocześnie łatwo poddaje się obróbce. Kolejnym krokiem jest zamocowanie gotowej matrycy do maszyny tłoczącej. Ostatnim etapem jest odciśnięcie wzoru na powierzchni przedmiotu. W efekcie pozyskuje się wklęsłą lub wypukłą grafikę, napis, logotyp lub inny wzór, który został zaprojektowany i umieszczony na matrycy. Plastik doskonale nadaje się do tego typu obróbki, ponieważ jest to materiał podatny na odkształcenia.
Zalety tłoczeń reklamowych na opakowaniach plastikowych
Technologia tłoczenia w tworzywach sztucznych pozwala na uzyskanie bardzo estetycznego efektu. W branży reklamowej ma to duże znaczenie, ponieważ reklama po pierwsze powinna przyciągnąć wzrok odbiorcy i zainteresować go swoim wyglądem. Kolejna bardzo ważna zaleta to oczywiście niezwykła trwałość tłoczenia. W przeciwieństwie do reklam umieszczanych na przedmiotach za pomocą metody nadruku, tłoczenia nie są narażone na ścieranie czy inne czynniki niszczące. Nadrukowane logo z czasem może wyblaknąć. W przypadku reklam tłoczonych ten problem nie istnieje.
Popularne zastosowania tłoczeń
Ze względu na wspomniane zalety tłoczenie na opakowaniach plastikowych znajduje swoje szerokie zastosowanie w branży reklamowej. To właśnie w marketingu ogromny nacisk kładzie się na estetykę i wygląd produktów. Nie ulega wątpliwości, że wszystko co atrakcyjne wizualnie w znacznie większym stopniu zachęca do zakupu. Drugim warunkiem skutecznej reklamy jest miejsce jej umieszczenia. Najlepiej, gdy można ją ulokować na przedmiotach, które towarzyszą nam codziennie. Dlatego też najczęściej tłoczy się na butelkach, pojemnikach, kubkach, czyli na przedmiotach codziennego użytku. Ze względu na swoją trwałość i efektowny wygląd, tłoczenia uznawane są za elegancką i estetyczną formę reklamy. Technologia tłoczenia to zatem trwały i praktyczny sposób na obróbkę plastikowych artykułów reklamowych.